Vladislavs Babaņins

Vladislavs Babaņins ir 2022./2023. akad. gada M.M.V. Petkevičs piemiņas saņēmējs.

Iepazīsti Vladislavu!

1. Pastāsti par sevi! Kas ir tavs lielākais talants un nozīmīgākie sasniegumi līdz šim? 
Es mācījos parastajā skolā, bet vienmēr gribēju kaut kā palīdzēt sabiedrībai un Latvijai, jo redzēju kādas problēmas un neērtības bieži vien sagādā neoptimizētas un nepiemērotas sistēmas (vai nu tehniskas vai sociālas). Tāpēc, kad netālu no manas skolas pamanīju regulārus nepamatotus sastrēgumus, tad es sapratu kādai tēmai man ir jāvelta savs zinātniskas pētniecības darbs, kuru nosaucu “Satiksmes sastrēgumu datormodelēšana Melnsila un Ernestīnes ielu krustojumā”. Mans ZPD bija veltīts krustojuma datormodelēšanai un optimizācijai. Es apkopoju datus par ceļu satiksmi sastrēgumā stundās, pēc tam izveidoju datormodeli, lai atrastu optimālas luksoforu fāzes, tādējādi palielinot tā caurlaidspēju. Tāda veidā krustojumam tika atrastas optimālas fāzes sastrēgumstundai. Šim darbam veltīju daudz laika un, man šķiet, ne velti, jo tas tika novērtēts ne tikai Latvijas skolēnu 46. zinātniskās pētniecības darbu valsts konference, kur tika iegūta 3. vieta, bet arī Satiksmes Ministrijā un Ceļu satiksmes drošības direkcijā. Viņi augsti novērtēja darbu un atbildēja, ka ņems vērā darbā minētus ieteikumus krustojuma modernizēšanai. Es ar to ļoti lepojos.
Brīvajā laikā es aizraujos ar video montāžu, reizēm savus video ievietoju YouTube vietnē. Viens no maniem video ir īss stāsts par to, kā senajā Babilonijā tika risināti kvadrātvienādojumi (video nosaukums: BABILONIJAS KVADRĀTVIENĀDOJUMS!? [LV]) Man žēl, ka bērniem Latvijā dažreiz nepietiek vizuālā un animācijas materiāla mācību priekšmetu apguvei latviešu valodā. Runājot par vaļas priekiem, es labprāt apceļu Latviju un publicēju skaistas Latvijas ainas internetā, Google Maps vietnē. Man arī patīk zīmēt logotipus un palīdzēt citiem ar logotipu īstenošanu.
Mans lielākais talants ir vēlme apgūt jauno dažādās jomās un nekautrēties izteikt savu dažreiz strīdīgo viedokļi.

2. Ko tev nozīmē stipendijas iegūšana? 
Papildu līdzekļi palīdzētu mazāk domāt par ikdienas problēmām un vairāk pievērsties studijām, kā arī motivētu sasniegt jaunas virsotnes un pēc iespējas veidot jaunus projektus. Es arī pērku daudz mācību grāmatas, kas daudz maksā, jo ne visas grāmatas ir pieejamas bibliotēkā. Stipendijas iegūšana arī nozīmē, ka mani centieni tika novērtēti. Tas mani motivē turpināt censties sabiedrības labā un palīdzēt risināt dažādus jautājumus.

3. Kāda ir tava dzīves misija, sūtība? 
Mans mērķis — palīdzēt, pārsteigt, aizdomāt, pārliecināt un izplatīt! Lai vairāk cilvēku aizdomātos par svarīgām tēmām, izglītotos un mainīja apkārtējo pasauli — sabiedrību!

4. Kādu grāmatu (-as) tu ieteiktu izlasīt citiem stipendiātiem? 
Herberts Markūze “Viendimensijas cilvēks”
Ērihs Fromms “Bēgšana no brīvības”
Marks Tvens “Princis un ubaga zēns”
Džanni Rodari “Sīpoliņa piedzīvojumi”
Nikolajs Nosovs “Nezinītis uz Mēness”
Ēriks Fromms “Mīlestības māksla”
Tomass Piketī “Kapitāls 21.gadsimtā”
Oldess Hakslijs "Brīnišķīgā jaunā pasaule"

Pēc šo grāmatu izlasīšanas Jūsu viedoklis par apkārtējo pasauli var krasi mainīties un Jūs sapratīsiet, kāpēc mūsdienu sabiedrība viss notiek tā un ne savādāk, un kas mums ir jādara, lai pasauli padarītu par labāku. Arī šis grāmatas var radīt vēl vairāk jautājumu un mudināt Jūs izlasīt vēl vairāk grāmatu par līdzīgām tēmām.

5. Kādu kinofilmu (-as) tu ieteiktu noskatīties citiem stipendiātiem?
Iesaku noskatīties filmu “Džokers” (“Joker” (2019 film)). Tā liek aizdomāties par to, kādos apstākļos cilvēki nereti ir spiesti dzīvot pašreizējā ekonomiskajā sistēmā un pie kā viņus noved dzīve. Kā arī par esošās sabiedriskas iekārtas taisnīgumu, to izmainīšanu un jaunās pasaulēs izveidošanu.

6. Kāds ir tavs dzīves sauklis?
Lai dzīvo mans trakums!
Lai dzīvo mans ārprāts!

Bet mana mīļākā frāze:
Sociālie apstākļi nosaka sociālo apziņu.

Cilvēki bieži par to aizmirst un tāpēc viņi var būt netoleranti pret cilvēkiem, kuri izauguši citos apstākļos un ar citām vērtībām. Pieņemot šo ideju, daudzas lietas kļūst saprotamāki un tas arī palīdz objektīvāk izvērtēt sociālus procesus mūsu pasaulē.